fredag 31. juli 2009

Kings Pæææk!!


Nå e det sånn cirka litt over ei uka siden eg gravte et hål og kom meg te andra siå av jordå, og eg tenkte det kanskje va på tide å gi litt lyd fra meg. Så: Alle som e bekymra: 1. Eg leve. 2. Ingen e stygge med meg. 3. Eg har det bra. (Hei mamma).

Australia e et merkelig sted. Bilane kjøre på andra siå av veien, og det går ikkje an å riva i pengesedlane. Det e ikkje alt eg forstår heilt, men eg prøve. Nicklas og Tor Markus pleie i alle fall som regel å visa veien, sånn at eg finne fram og sånt. De e veldig snille med meg, og det e bra. De har vist meg rundt og delt sine visdommer som de har lert seg mens eg loka rondt i Stavanger og Lillehammer. For eksempel kossen eg ska spisa med pinnar, kor eg ikkje får sitta på t-banen og ka ord me kan bytta ut med internasjonale ord sånn at me kan snakka uten at någen sjønne ka me snakke om. Det e forresten veldig nyttig, istede for å sei ching så seie me fjong, gay blir fabian og milf blir kjerring. So much for å blenda inn i kulturen!

Men men, me har faktisk fått prøvd ut skole/gangster-engelsken vår et par ganger. Ein av anledningane va når me va på get-together med de andre internasjonale studentane som har utveksling på ECU. Dette va i begynnelsen ganske klæint, men utveksla seg te å bli ganske så hyggelig! Hurra! Me fekk oss massevis av nye venner ifra alle verdens land og Frankrike, så det va bra. Sjøl om Nick og Tank stakk hjem tidlig og eg og mine nye venner måtte eia Northbridge aleina. Det gjekk heldigvis bra, og eg må sei meg imponert over Aussiers smak i Drum & Bass, sjøl om eg tydeligvis va litt for tiltrekkende for ein av den siste klubbens mannlige gjester.

Så, med et brak, va sommerferien 09 ferdig. Det viste seg å bli litt annerledes enn eg hadde trodd, siden någen av de fagene eg hadde valgt va lukka workshops, men for min del så blei det egentlig mye bedre. Viste fram någen av Forus VGS vidunderne mine te koordinatoren for Film og Video og hoppa pluteligt over fyste året i new media og både fyste og andre året i videoproduksjon. Dette te stor glede for meg, men dessverre te litt vrede blant någen av mine medstudenter som syns eg hadde hoppa litt fort fram i rekkene. Men men, eg får bare smila fint og håpa at me blir venner teslutt.

Men sjøl om eg faktisk e så langt sør som eg någengang har vært så e det ikkje så veldig varmt her. Egentlig så e det ganske kaldt. Eg fryse litt må eg innrømma, i alle fall om nattå. Det e jo tross alt vinter, men altså, eg tenkte liksom at de kanskje hadde litt isolasjon eller någe varme dyner eller någe her, men nei. Dessverre. Men eg klare meg, eg sove med kler på og tenke varme tankar. Då går det bra, sjøl om eg har blitt litt forkjøla, men det e over nå. Varmt i dag då, veldig varmt, i alle fall i solå. Mmmmmm. Kan lika det.

Blir mye å gjør dette året då, det har eg fonne ut de siste dagene. I løpet av de neste 13 ukene så ska eg; skriva et kortfilmmanus på 5 sider og et på 10 sider te manusklassen, laga ein halvtimes presentasjon av prosessen te ein regissør og ein 5 minutters kortfilm med hovedvekt på skuespillerregi te regiklassen, ein ”cutting edge” videoblogg og ein kunstfilm te new media klassen og ein musikkvideo te et lokalt band, ein personlig eksperimentfilm og ein 10 minutters eksamens kortfilm te advanced video production klassen. Tror eg må kutta ner te sånn 4-5 timars søvn per døgn, eller bare skru av internett, eller slutta å dusja, eller finna opp ein teleporteringsmaskin eller bare klona megsjøl. Vettsje heilt eg. Någe må eg i alle fall gjør.

Te de som lure på tittelen så har eg bare ein ting å sei: KINGS PÆÆÆÆÆÆÆÆÆK!!!!!

Take care. Peace out. No worries. Whatever.

1 kommentar: